استخاره آنلاین با قرآن کریم

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفریده را فرمان بردن نشاید آنجا که نافرمانى آفریننده لازم آید . [نهج البلاغه]
مشخصات مدیروبلاگ
 
کاظم رضوانی.. وبسایت ورزشی[252]
خدایا.. چنان کن که سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پیوند دوستان
 
EMOZIONANTE ###@وطنم جزین@### سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani دلبری جاده های مه آلود عصر پادشاهان سایه وبلاگ شخصی مهندس محی الدین اله دادی گل باغ آشنایی ««««« شب های تهران »»»»» ► o▌ استان قدس ▌ o ◄ فریاد بی صدا عاشقانه یا د د اشت ها ی شخصی خو د م . ****شهرستان بجنورد**** دلدارا امامزاده میر عبداله بزناباد قرآن سفیر دوستی تنهایی......!!!!!! تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر جـــیرفـــت زیـبا .: شهر عشق :. پیامنمای جامع نرگس 1 عکس های عاشقانه فقط عشقو لانه ها وارید شوند منطقه آزاد دل شکسته عشقی به پاکیه عشق شیرین و آبتین welcome to my profile عشق Manna علمدار بصیر محمد قدرتی ..::غریبه::.. نهِ/ دی/ هشتاد و هشت وبلاگ هواداران نیوشا ضیغمی دختر آفتاب این نیز بگذرد ... یک نفس عمیــــــــــق عشق یعنی ... اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما... بچه های مدرسه امام رضا(ع) نوری چایی_بیجار نمی دونم بخدا موندم YAS یار کارگر سکوت پرسروصدا فرهنگی شهروند درجه دو تئاتر هنری ارزنده و با شکوه و آئینه ی تمام نمای زندگی بشر است. یاس... نبض شاه تور صل الله علی الباکین علی الحسین عشق فقط عشق خدایی ghamzade ردپای عشق بر و بچه های ارزشی ❤ i همه چی ❤ اینجا همه چیز درهمه آموزش تست زدن کنکور فقط خدا vagte raftan پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان مناجات با عشق معرکه همون قلقلک مسافر در شب... دکتر رحمت سخنی بدو بیا !!!! کهکشان فانوس my twitter به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید سلامت ما اخبار روز ایران وجهان عکس و جک و اس ام اس چیزهای جالب اسمس بارون هم نفس دهاتی دکتر علی حاجی ستوده مینویسم بنام خواهرم آیــــــــات تنـهـــا donyayeemrooz به یاد تو دکتر علی حاجی ستوده آفــتــــــاب عروسک شهـــرستان شـیــــــــــروان فـــال حـــــــافظ نــفـــس تــک زنــگ ( شـیـــــــروان ) فناوری اطلاعات جملات زیـــــــبا خریـــد اینتـــرنتی پـرنـد دانلود شیــــروان ورزشــــــــــــــــــی (یا فاطمه الزهـــــــرا (س دوران مجردی(*-*) ... تنهـــــایــــے تینا

سلام بعداز خوندن مطالب زیر ازتون دعوت میکنم حتما یه سر به www.gifpic.parsiblog.com بزنید.. هنر دوربین های جدید که یه قسمت از تصاویر را در حالت متحرک واقعی ظاهر میکنند .. نیومدی ازدست دادی..

                                        گرفتگی عضلانی

عظله

گرفتگی عضلانی زمانی روی می دهد که عضله دچار اسپاسم شده و در آن حالت باقی بماند. این حالت توسط هر عاملی که در انقباض یا ارتجاع عضله دخالت دارد رخ می دهد.

مغز از طریق اعصاب ، پیام هایی به عضلات می فرستد ، وقتی سیگنالها از اعصاب به عضلات می رسند یک سری فرایند مرتبط به حرکت مواد معدنی در داخل و خارج عضله ، منجر به انقباض عضله می شود .

جریان الکتریکی به علت تفاوت غلظت مواد معدنی در دو طرف غشاء سلول برقرار می شود . در بدن انسان هر ماده معدنی ، یک یا دو بار الکتریکی دارد . جمع جبری باز مواد معدنی باید در داخل و خارج سلولها برابر باشد . اگر هر گونه تفاوتی موجود باشد ، جریان الکتریکی در طول عضله برقرار می گردد . سدیم و کلسیم در ابتدا در خارج سلولهای عضلاتی قرار دارند و پتاسیم در داخل این سلولها است . هنگامی که پیام از مغز به عضله می رسد، کلسیم به داخل سلولهای عضلانی و پتاسیم به خارج از آنها حرکت می کند .

این عمل منجر به یک فعالیت الکتریکی در طول عضله می شود که موجب انقباض عضله نیز می گردد. سپس هنگامی که بارهای الکتریکی نسبت به هم متعادل شوند از عضله رفع انقباض می شود

برای عمل طبیعی انقباض و ارتجاع عضلات نیاز به مقادیر کافی چربی و قند و اکسیژن است تا این مواد را تجزیه کنند. همچنین به غلظت کافی مواد معدنی سلولی هم نیاز است.

بدون در نظر گرفتن عامل ایجاد کننده ، درمان گرفتگی ها یکسان است . چنین عضله ای را باید توسط یک دست کشیده و به طور متناوب با دست دیگر آن را ماساژ داد. برای مثال :

در گرفتگی عضله ساق پا باید قسمت قدامی پا را با یک دست به طرف بالا کشید و هر چند ثانیه عضله ماهیچه ساق را فشرد.

گرچه درمان گرفتگی به علت آن مربوط نیست ولی پیشگیری از گرفتگی به علت آنها مربوط است. طول مدت گرفتگی می تواند در ردیابی علت آن کمک کننده باشد.

  گرفتگی عضلانی در هنگام شروع ورزش

گرفتگی عظلات

این مشکل معمولاً مربوط به عدم تعادل مواد معدنی است مثلا :

کاهش یا افزایش کلسیم ، سدیم و یا پتاسیم مقادیر غیر طبیعی این مواد در خون منجر به انقباض عضله و جلوگیری از بازگشت آن به حالت اول است .

برای تشخیص مقادیر غیر طبیعی این مواد آزمایش خون انجام می گیرد. گرفتگی هایی که به هنگام شروع ورزش رخ می دهد ، می تواند به علت کم کاری تیروئید یا عدم توانایی عضله جهت تجزیه قند باشد. آزمایش آدرنالین خون برای بررسی عملکرد تیروئید انجام می شود. همچنین به منظور اطلاع از عملکرد عضله می توان از بیوپسی عضله استفاده نمود.

مقادیر غیر طبیعی مواد معدنی معمولاً نشانه نوعی بیماری در بدن است . مقدار کم پتاسیم می تواند به علت استفراغ ، مصرف مدرهای استروئید و شیرین بیان ، اسهال یا بیماریهایی که بر جذب و نگهداری پتاسیم موثرند ، باشد . در صورت تشخیص کمبود منیزیوم ، حتماً باید یک بررسی کامل درباره علت این نقصان انجام داد. مقدار کم یا زیاد کلسیم در خون هیچگاه نمی باشد.

در صورت وجود کلسیم غیر طبیعی در بدن باید به بیماریهای روده ، کلیه یا غدد پاراتیروئید شک کرد . همچنین با مصرف بیش از حد ویتامینD نیز مقادیر غیر طبیعی کلسیم مشاهده می شود .

مقدار کم نمک ( سدیم ) در خون از علل نادر گرفتگی عضلانی است . برنامه غذایی روزانه حاوی مقدار نمک کافی است و احتمال کمی وجود دارد که فرد دچار فقر سدیم شود . به عنوان مثال : در صورت ورزش شدید برای چندین ساعت در هوای گرم بدن به3000 میلی گرم نمک احتیاج دارد. اگر فردی در هنگام مصرف غذا از اضافه کردن نمک خودداری کند و غذای او نیز بی نمک باشد. با این وجود میزان نمک دریافتی وی 3000 میلی گرم در روز می باشد.

گرفتگی های عضلانی در ابتدای فعالیت عضلانی
دلیل مهم در این حالت ناکافی بودن جریان خون در عضله می باشد . در هنگام استراحت ، قطر شریانها برای رساندن خون کافی به عضلات مناسب است . در جریان ورزش عضلات به مقدار بیشتری خون پراکسیژن نیاز دارند. اگر قطر شریانها برای رساندن این مقدار خون به حد کافی نباشد ، عضله به علت کمبود اکسیژن دچار گرفتگی می شود.

گرفتگی های عضلانی پس از فعالیت شدید ورزشی
از دست دادن آب بدن مهمترین عامل چنین گرفتگی هایی است . در فعالیت طولانی مدت ، در هوای گرم مقدار زیادی مایعات از بدن دفع می شود . در این حالت حجم خون کاهش یافته و مقدار کافی خون برای رساندن اکسیژن به کلیه عضلات در حال ورزش وجود ندارد . در نتیجه عضلات در حال فعالیت ، خون کافی دریافت کرده و به سمت اسپاسم پیش می روند.

با نوشیدن آب قبل از فعالیت و هر15 دقیقه یک بار در حین فعالیت می توان از بروز چنین گرفتگی هایی پیشگیری نمود.

گرفتگی های عضلانی در هنگام خواب
گرفتگی عضلانی در هنگام خواب ، معمولاً به علت فشردگی یک عصب یا رفلکس خاص عضلانی – تلزونی بوجود می آید . اگر در هنگام خواب فرد غلت بزند، ممکن است که عصبی تحت فشار قرار گیرد، در این هنگام یک پیام از محل فشردگی آغاز و به عضله مربوط به آن امتداد می یابد. در این هنگام عضله درست شبیه به هنگامی که پیام از مغز به سوی آن بیاید منقبض می شود . علت دوم این حالت ، تشدید یک رفلکس طبیعی در بدن است . در هنگام غلت زدن در خواب ، عضلات منقبض می شوند. این عمل باعث کشیدگی تاندونهای متصل به عضله می شود . در تاندونها ، گیرنده هایی وجود دارند که در هنگام کشیدگی ، پیام هایی به نخاع ارسال می نمایند . در این هنگام یک پیام به عضله رفته و باعث انقباض آن می شود . در این حالت فرد احساس گرفتگی دردناک می نماید. با کشش دادن به عضلاتی که معمولاً دچار گرفتگی می شوند، پیش از خواب ، می توان از بروز این حالت جلوگیری کرد.

بطور خلاصه : علل گرفتگی عضلانی
-سیگنالهای غیر طبیعی در اعصاب

-غلظت غیر طبیعی مواد معدنی در داخل یا خارج سلولها

-عرضه ناکافی اکسیژن

-منبع ناکافی اکسیژن

-صدمه به سلولهای عضلانی

-مقادیر غیر طبیعی هورمونها یا آنزیم هایی که در انقباض عضله دخالت دارند.

مطلب بعدی---------->همه چیز درباره  شنا


90/3/7::: 10:58 ص
نظر()